woensdag 14 september 2011

Pannenkoeken...

Een van de gerechten waarvan ik dacht dat ik er echt geen variatie op kon bedenken die in dit dieet past was wel pannenkoeken..
Het is dan ook een gerecht dat uit maar 3 ingrediënten bestaat en daarvan mag je er twee al niet hebben..
Maar het is me toch gelukt en nog op een simpele manier ook..!
Ik had al meerdere dingen geprobeerd, maar als je de melk door bijvoorbeeld water vervangt krijg je hele smakeloze pannenkoeken.
Aangezien soja niet mag valt de meest logische vervanging door sojamelk al af.
De oplossing die ik vond is Haver Drink van Vivera.

Met het volgende recept worden de pannenkoeken net zo lekker als normaal, enige verschil is dat ze iets steviger zijn en daardoor iets sneller vullen...

Pannenkoeken:
(ong. 12 stuks)

- 800 ml Haver Drink
- 1 pak (glutenvrij) pannenkoekenmix of bloem
- 3 eierdooiers

Doe de pannenkoekenmix ( je kan natuurlijk ook bloem met een snufje zout gebruiken) in een beslagkom en voeg de eierdooiers en de Haver Drink toe.
Goed roeren tot je een egale vloeistof hebt.
Bak de pannenkoeken in een hete pan op de dikte je je zelf het lekkerste vind.
Beleg de pannenkoeken met wat je maar wilt...

1 opmerking:

  1. Wauw! Pannenkoeken! Mijn onderzoek loopt nog maar het lijkt toch echt wel histamineintolerantie. Daarnaast mag ik ook geen tarwe en suiker en gist en geen zuivel. Bijna onmogelijk! Maar Ik wil deze pannenkoeken zeker proberen! Wat een fijne sitE

    BeantwoordenVerwijderen